Consumentenbond nog steeds ontevreden over Apple’s verduidelijking van EU-garantiebeleid

iPhone iPad Mac

img 4f75dafae8720 Consumentenbond nog steeds ontevreden over Apples verduidelijking van EU garantiebeleid

Afgelopen vrijdag kon je op AppleSpot lezen dat Apple zijn garantiebeleid duidelijker heeft uitgelegd op zijn website. Er waren namelijk klachten van verscheidene kanten, omdat het garantiebeleid van Apple te onduidelijk zou zijn samen met het beleid van de EU. Hiervoor had Apple deze pagina bijgewerkt met een uitleg, die duidelijker zou moeten zijn.

De Consumenten was één van die organisaties die klachten had over de uitleg van Apple’s garantiebeleid. De Consumentenbond is echter nog steeds niet tevreden met de verbeteringen die Apple heeft doorgevoerd. Het is wel een verbeteringen, maar nog niet goed genoeg volgens de Consumenten. De Nederlandse wet biedt de consument namelijk meer bescherming dan twee jaar, aldus de directeur van de Consumentenbond. Mocht Apple nog meer veranderingen doorvoeren aan de pagina, dan kun je dat uiteraard op AppleSpot lezen.

Apple vermeldt nu de minimale Europese regels voor garantie. ‘Dat is een stap vooruit ten opzichte van het onoverzichtelijke document van bijna tweehonderd pagina’s dat eerst op de website van Apple stond, aldus Bart Combée, directeur Consumentenbond. ‘Maar de Nederlandse wet biedt consumenten meer bescherming dan het Europese wettelijk minimum van twee jaar. Die informatie is weggestopt in een voetnoot. Apple geeft nog steeds geen informatie over wat die Nederlandse regeling inhoudt, en hoe die zich verhoudt tot de garantie die Apple biedt. Consumenten krijgen zo niet alle informatie die ze nodig hebben, voordat ze beslissen om een Apple-product te kopen.’

Delen:

© 2011 - 9155 AppleSpot.nl is onderdeel van Rootbeat